Véget ért a Ferences Ösztöndíjprogram kommunikációs tréningje

Idén újra megrendezték a Ferences Ösztöndíjprogram (FÖP) kommunikációs tréningjét Péliföldszentkereszten. A január 19. és 21. között zajló eseményen a tanulóknak lehetőségük volt az előadás-technikájukon túl önismereti készségeiket is fejleszteni.

A Ferences Ösztöndíjprogram keretein belül minden tanévben három alkalommal találkoznak egymással a különböző ferences iskolák ösztöndíjat elnyert diákjai. Először az őszi kutatásmódszertani szemináriumot is magában foglaló évnyitón, ahol segítséget kapnak ahhoz, hogyan kezdhetnek hozzá egy tudományos kutatáshoz, majd a januárban megrendezett kommunikációs és önismereti tréningen, ahol az előadás-technika alapjait sajátíthatják el és játékosan reflektálhatnak magukra. Végül a májusi projektnapon a diákok a program támogatói, a ferences rend vezetői és tanáraik előtt mutathatják be munkájuk eredményét.

Az idei kommunikációs tréninget az előző évekhez hasonlóan a Szalézi Lelkigyakorlatos Házban tartották. A háromnapos eseményen három ferences fenntartású iskola – a szentendrei Ferences Gimnázium, az esztergomi Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és a Szent Angéla Ferences Általános Iskola és Gimnázium – összesen harminc diákja vett részt.

Az esemény megnyitásaként Bodó Márton, a rendtartomány közoktatási referense, a FÖP szakmai vezetője köszöntötte a részt vevő diákokat, ezt követően a foglalkozásokat vezető trénerek, Varga Zsófia és Komáromi Tamás is szóltak néhány szót az ösztöndíjasokhoz. A bevezető végén közösen imádkozták el a Ferences Ösztöndíjprogram imádságát, arra kérve az Urat, adjon nekik erőt a képességeik kiteljesítésére és segítsen megtalálni valódi hivatásukat. A bevezetőket követően a tanulók az előre kiválasztott témák – az előadás-technika és az önismeret – szerint két csoportra váltak, és megkezdődött a közös munka. A prezentációs foglalkozásokat a jelentkező tizenkét diáknak Varga Zsófia tartotta, míg tizennyolcan önismeretben gyarapodtak a hétvége alatt Jakab Rita és Komáromi Tamás vezetésével.

Mint Jakab Rita, az esemény egyik szervezője elmondta, a 2022/23-as tréning az előző évihez hasonlóan jól sikerült, amihez nagyban hozzájárult Marek-Hamza Ágnes tanárnő és Borzák Attila tanár úr jelenléte, akik nemcsak felügyelték a fiatalokat, de segítettek nekik a szabadidő aktív eltöltésében is. A kötött programokon kívül péntek estére zenés áhítatot szerveztek a diákoknak, továbbá társasjátékozás, csocsó, tánc, szervezett közösségépítő játékok is szerepet kaptak a hétvégén.

A 2022/2023-as FÖP résztvevőinek következő találkozójára áprilisban kerül sor iskolai keretek között, amikor felkészülnek a májusi bemutatóra, végül az ösztöndíjas diákok a tanév záróeseményeként megvalósuló projektnapon mutatják majd be a tanév során végzett kutatásukat.

A Ferences Ösztöndíjprogramot a ferences rend fenntartásában működő középiskolák tehetséges diákjainak támogatására hozták létre. A 2013 óta működő programban négy kategóriában – alkotói/kutatói, tanulmányi, csoportos tanulmányi valamint közösségi és segítő – pályázhatnak ösztöndíjra a diákok, minden év májusában. Az ösztöndíjasok a tanév során heti rendszerességgel tehetséggondozó foglalkozásokon vesznek részt, folyamatos felzárkóztató foglalkozásokkal segítik társaikat, munkájuk eredményeiről pedig a májusi projektnapon adnak számot. A program minden évben egy tanuló számára lehetőséget biztosít arra, hogy egy angliai iskolában folytathassa tanulmányait.

Ferences Média, 2023.

Hasonló tartalom