Kommunikációs tréningen vettek részt a ferences tehetséggondozó program ösztöndíjasai

A Ferences Ösztöndíjprogram (FÖP) 2017/18-as évfolyamának második rendezvényét tartották meg december 1-jén és 2-án a máriabesnyői Mater Salvatoris-központban. A két nap során ötven ösztöndíjas diák vett részt a különböző kommunikációs, önismereti és pályaorientációs foglalkozásokon.

A MET Magyarország Zrt. és a Ferences Ösztöndíj Alapítvány támogatásával idén ötvenegy gyermek kezdhette meg gimnáziumi tanulmányai mellett a ferences iskoláknak szóló tehetséggondozó ösztöndíjprogramot. A szeptemberben megrendezett kutatásmódszertani szeminárium után a december első napjaiban Máriabesnyőn tartott kommunikációs tréning volt a program második nagy eseménye, ahol a három ferences gimnázium diákjai közösen vettek részt a foglalkozásokon.

Kisebb csoportokban, összesen öt helyszínen folytak a műhelyfoglalkozások. Ezek keretében a résztvevőknek alkalmuk nyílt jobban megismerni egymást, és – mivel a csoportok beosztása nem változott a két nap során – a barátságos légkörben önismerettel kapcsolatos kérdéseikre is választ kaphattak.

A Ferences Sajtóközpont munkatársa is a helyszínen járt, és a kísérőtanárokat kérdezte az esemény sikerességéről. Egyikük megosztotta: „Az természetesen előfordul, hogy – mivel a teljes szombatjukat rá kell szánni erre a tréningre – nehezen fogadják a gyerekek az ösztöndíjprogrammal kapcsolatos kötelezettségeket, de végül mindig nagy örömmel érkeznek, és mindig pozitívak a visszajelzések. Általában a prezentációs technikák bemutatását és az önismereti foglalkozásokat tartják a leghasznosabbnak, de sokaknak a pályaorientáció tetszik. Napközben ezeken a műhelyeken voltak a diákok (amelyekre egyébként mi, tanárok be sem mehettünk, csak ők és a foglalkozást tartó szakember voltak jelen), este pedig kötetlen beszélgetés és játék volt a program, ami különösen jó lehetőség az ismerkedésre, és az ennek a programnak egyik célja is.”



 

Kata, az egyik tréner a következőképpen számol be tapasztalatairól: „Mi a pályaorientáció témakörében beszélgettünk egy kilencfős csoporttal – tizenegyedikes és tizenkettedikes diákokkal. A két nap során különböző önismereti kérdésekről ejtettünk szót, majd felmértük, milyen elvárások nehezednek a diákokra, és ezek mennyiben befolyásolják őket. A mai napon arról beszélgettünk, vajon milyen szakmák várnak rájuk, hiszen sok esetben mire egy adott évfolyam eljut a pályaválasztásig, olyan munkalehetőségek is megjelennek, amelyekről korábban nem volt tudomásunk. A délután folyamán pedig mindenki bemutatta, számára mi lenne az álommunka. A fiúk és a lányok nagyon nyitottak voltak, könnyen lehetett velük együtt dolgozni. Külön értékeltem bennük, hogy sokat kérdeztek a továbbtanulással és a pályakezdéssel kapcsolatban.”

Az eseményt nem csak a foglalkozást tartó szakemberek és a kísérőtanárok, de a diákok is pozitívan élték meg:

„Jól éreztem magam, teljesen kielégítette az elvárásaimat. Nagyon vidáman teltek a foglalkozások” – mondta egy esztergomi diák.

 

„Nekem főleg az tetszett, hogy megismerhettem másokat. Én pályaorientáción voltam, és – bár már tudom, hogy merre szeretnék továbbmenni –, de azért így is sok szempontból hasznosnak bizonyult.”

 

„Nagyon jól éreztem magam, a végén még akár maradtam is volna, mert pont elkezdtünk játszani...” – mondta egy kilencedikes ösztöndíjas.

 

„A sok játék mindig felpörgetett minket, és utána örömmel ültünk vissza a foglalkozásokra. Nagyon jó volt a trénerünk is…”

 

„Nekem nyűg volt eljönni, de a végén nagyon örültem, hogy itt lehettem.”

A feszes időbeosztásban folyó tréning mellett is szántak arra időt a szervezők, hogy a diákok megtekinthessék a kegyhelyet, annál is inkább, mert Máriabesnyő a ferences család számára különös fontossággal bír: hosszú időn át a kapucinus testvérek gondozták a búcsújáró helyet.

A két nap sikerességét rövid kérdőív segítségével is értékelik majd a szervezők, akik bíznak abban, hogy minden diák számára értékesen és élményekben gazdagodva telt a hétvége.

 

Varga Mónika – Ferences Alapítvány, Ferences Sajtóközpont